Design your own products at CafePress.com!     
   

Selasa

Kata Bijak Bag 5

Rayulah aku, dan aku mungkin tak mempercayaimu.
Kritiklah aku. dan aku mungkin tak menyukaimu
Acuhkan aku. dan aku mungkin tak memaafkanmu.
Semangatilah aku. dan mungkin aku takkan
melupakanmu . 
(William Arthur)




Jika Anda membuat seseorang bahagia hari ini, Anda juga
membuat dia berbahagia dua puluh tahun lagi, saat ia
mengenang peristiwa itu. 
(Sydney Smith)



Manusia yang paling lemah ialah orang yang tidak mampu
mencari teman. Namun yang lebih lemah dari itu ialah
orang yang mendapatkan banyak teman tetapi
menyia-nyiakannya.
(Ali bin Abu Thalib)



Jangan segan untuk mengulurkan tangan anda. Tetapi,
jangan anda enggan untuk menjabat tangan orang lain yang
datang pada anda. 
(Pope John XXIII)



Alam memberi kita satu lidah, akan tetapi memberi kita dua
telinga, agar supaya kita dua kali lebih banyak mendengar
daripada berbicara. 
(La Rouchefoucauld)



Sahabat paling baik dari kebenaran adalah waktu, musuhnya
yang paling besar adalah prasangka, dan pengiringnya yang
paling setia adalah kerendahan hati.
(Caleb Charles Colton)



Kebahagiaan tergantung pada apa yang dapat anda berikan,
bukan pada apa yang dapat anda peroleh.
(Mohandas Gandhi)



Keberhasilan tidak diukur dengan apa yang telah anda raih,
namun kegagalan yang telah anda hadapi, dan
keberanian yang membuat anda tetap
berjuang melawan rintangan
yang datang bertubi-tubi.
(Orison Swett Marden)





Tidak ada komentar:

Posting Komentar